PROBLEM: Photo info and EXIF DATA

You're on Page 2 of 3
Go to
  • In regards to shutter speeds, do you think the missing ones are something that could simply be restored (ie they were there and now not) or do we need to add them outright. I will be frank in that I don't know much about technical camera stuff.
  • Proper shutter speeds were there, but I of course have no idea if you are able to simply restore them.
  • If you are not able to restore the old shutter speed selection list, you can use speeds that are available on my camera:
    30s, 25s, 20s, 15s, 13s, 10s, 8s, 6s, 5s, 4s, 3.2s, 2.5s, 2s, 1.6s, 1.3s, 1s, 0.8s, 0.6s, 0.5s, 0.4s, 0.3s, 1/4, 1/5, 1/6, 1/8, 1/10, 1/13, 1/15, 1/20, 1/25, 1/30, 1/40, 1/50, 1/60, 1/80, 1/100, 1/125, 1/160, 1/200, 1/250, 1/320, 1/400, 1/500, 1/640, 1/800, 1/1000, 1/1250, 1/1600, 1/2000, 1/2500, 1/3200, 1/4000, 1/5000, 1/6400, 1/8000.
    It is not essential that everyone could give exact exposure time used by the camera. Just close enough would do fine in TE.
    Can't be that difficult!
  • It's not very difficult to restore the list's values: just restore an old backup of your website and get the list, or just execute a "SELECT DISTINCT" request on your database on the previously published pictures data!

Stéphane
  • Not Easy
    Quote: It's not very difficult to restore the list's values: just restore an old backup of your website and get the list, or just execute a "SELECT DISTINCT" request on your database on the previously published pictures data!

Stéphane
    Too complicated for me
    I just want to send a copyscreen of the problem but it's impossible in the forum
  • Bonjour Didi,

Quand je disais que ce n'était pas compliqué à corriger, je m'adressais aux soit-disants informaticiens qui sont censés maintenir ce site...
    Nous autres simples utilisateurs, nous ne pouvons compter que sur leur bon vouloir... qui semble aussi proche que la considération qu'ils ont de nous ou même aussi grand que leur compétence, c'est à dire proche de zéro.

Stéphane
  • D'accord avec Himalanda. Pour un informaticien digne de ce nom ça devrait prendre 10 ou 15 minutes à corriger ces erreurs dans la liste des EXIF. Si l'équipe qui "gère" ce site veut qu'il meurt, qu'elle nous le dise tout de suite ça nous évitera de perdre notre temps ...
  • Mail sent
    I have sent a private mail to IBobi with screen copies to show the problem
    J'ai adressé un mail à Ibobi avec des copies d'écran
  • Informations sur la photo
    Bonjour ou bonsoir à tous
    Je viens de m'apercevoir que que la vitesse d'obturation et la valeur du diaphragme (exposition,exposure) n'apparaissent dans les informations sur la photo.
    Un problème d'exifs ?
    Cela m'agace.
    Amicalement
    Gildas
  • Oui Gildas, un bug sur le site toujours pas résolu après un mois ...