Forums

Go Back   The TrekEarth Forums > TrekEarth Forum Home > Photos

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes

Great UlfE 2014-04-09 10:49

Hej Gert,

Även jag tycker att bilden i WS är den av bilderna som är den bästa och mest intressanta. Den illustrerar mycket väl hur hisnande färden var och man förstår väldigt väl det du beskriver i noten när man ser den. Den är också väldigt bra kompositionsmässigt med de stora stenarna som lagt upp som en barriär som mot stupet. Det jag gillar är att den börjar i nedre vänstra hörnet och tillsammans med vägen i en "svepande rörelse" leder in mot bussen. Det ger en väldig dynamik i bilden. Att man bara ser den ena bussen i sin helhet gör faktiskt ingenting. Det är tillräckligt mycket med för att man utan problem kan föreställa sig hur det såg ut när de båda bussarna skulle passera varandra. En horisontell bild med båda bussarna med hade definitivt inte varit bättre. Det är lätt att tro att en bild där viktiga element helt och hållet finns inom ramen alltid är den bästa. Så är det inte alltid. En kanonbild helt enkelt och jag tror att du" instinktivt" tänkte helt rätt när du tog den. Ha en bra kväll!

Hälsningar

Ulf

Old 04-09-2014, 06:43 PM
holmertz holmertz is offline
TE Expert

Default To UlfE: ws-bilden

Tack Ulf för intressanta synpunkter.
Helt visst är den andra bilden originellare och mer spektakulär. Jag valde att bara ha den som WS därför att den helt enkelt är så mycket sämre skannad. Ganska taskiga färger, om jag får säga det själv. Vad jag minns så lyckades jag inte få till den bättre än så. En del bilder är hopplösa att få riktigt bra, andra blir närmast perfekta, fast båda kan se bra ut i originalet. Jag har aldrig lyckats bemästra det problemet riktigt.
Hälsningar,
Gert
Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules