Forums

Go Back   The TrekEarth Forums > TrekEarth Forum Home > Photos

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes

Great boa 2014-01-08 11:44

Hej Gert,
intressant not! Tyvärr är ju situationen i Yemen mer än besvärlig och det ser inte ljust ut. Förhoppningsvis så blir det mer stabilt framöver så att folket här får en tryggare vardag. (kanske lite turistpengar också)Den här platsen(och Sanaa)ligger väldigt högt på min reselista och jag ångrar som en tok att jag inte reste hit när det var möjligt.

Intressant bild förresten. Palmerna i kombination med lerhusen i bakgrunden ser nästan overkligt ut. Påminner om ett dataspel eller nåt...Med viss tvekan så kanske jag skulle ha beskuret bort mer himmel för att få en panorama look, men jag är inte säker. Hursomhelst en fin bild från en intressant plats.

Hälsningar/
Boa

Old 01-08-2014, 06:48 PM
holmertz holmertz is offline
TE Expert

Default To boa: panorama

Tack Boa,
Hmm, du kan ha en poäng med det där panoramat. Beskärningar kan ju göra underverk med halvtaskiga bilder men ofta tänker jag på det för sent. Fast bilden med grönsakshandlaren som skålade med teglaset var rejält beskuren och blev mycket bättre, tyckte i alla fall jag.
Hälsningar,
Gert
Reply With Quote
Old 01-08-2014, 07:38 PM
boa boa is offline
TE Junior Member

Default Beskärning

Det är detsamma med mig många gånger. Ibland när man får konkret kritik på en bild så upptäcker man ju det som man borde ha sett på en gång. Dessutom så är det ju väldigt nyttigt/ utvecklande att höra andras åsikt.
Fast jag anser nog att en intressant bild inte behöver vara helt perfekt, speciellt inte gatufotografi, där är det situationen i bilden som är allt.

Ang beskärning: Om man hade beskuret lite mer himmel i din bild så hade lerhusen sett mer mäktiga och imponerande ut. Å andra sidan så behövs luft får att undgå att "kväva" bilden. Ett dilemma

Ha en trevlig afton/
Boa
Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules