Forums

Go Back   The TrekEarth Forums > TrekEarth Forum Home > Photos

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes

Great pasternak 2009-01-27 7:35

This really looks like an old Dutch/Flemish painting of Breugel or Averkamp. Central perspective works good, there are strange lines in the sky though, and I think this must be a "cloning" artefact of your PP...

Cheers
A

Old 01-27-2009, 06:17 PM
jhm jhm is offline
TE Expert

Default To pasternak: cloning

Hallo Alexander,

Ik dank u zeer voor uw bezoek, en ik ben zeer blij dat u met argus ogen kijkt naar mijn foto, dit kan alleen maar goede kritieken opleveren.
Alleen moet ik u melden, dat ik geen PP of enig ander heeft aangebracht bij deze foto, ik doe dit bijna nooit.
Mijn werkmethode; via Canon DPP naar CS3 voor formaat en eventueel scherpte aanpassing en verder gebruik helemaal niets.
Mijn fototostel is wel voor ingesteld naar mijn normen, en wordt handmatig gebruikt zoals u altijd kan zien onder mijn nota, voormij geen geheimen qua opnames.
Maar ik neem u zeker niets kwalijk, want alleen vrienden kunnen met elkaar eerlijk omgaan.

Ik wens u verder een prettige avond,

John
Reply With Quote
Old 01-28-2009, 08:04 AM
pasternak pasternak is offline
TE Junior Member

Default Re: To pasternak: cloning

Thanks for the explanation, John. I must say I myself do PP regularly on my own shots and I really don't see anything "bad" in it, as long as it fits the TE TOS and is not esthetically disturbing. As for the pattern in the sky - well, if it's not a PP artefact than it must be some dust on your filter/lens/sensor... (that is, if we reject an alternative version that it is an UFO, of course...;)))

Cheers
A
Reply With Quote
Old 01-28-2009, 10:25 AM
jhm jhm is offline
TE Expert

Default Re: To pasternak: cloning

Alexander,

U bent reeds de derde persoon dat het sof meld, nu heb ik gezien dat het op mijn censor ligt, de 5D is een prachtige camera maar een stofferig gedoe telkenmale ik een lens verwisseld heb, dan heb ik prijs.
Bedankt voor uw attentie.

Groeten,

John.
Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules