Forums

Go Back   The TrekEarth Forums > TrekEarth Forum Home > General

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-30-2008, 05:49 PM
InasiaJones's Avatar
InasiaJones InasiaJones is offline
TE Expert

Default TE best images stolen...

It is not surprising that weeks after weeks, we receive emails from all over the world to get permission to use our photos for free or even more frustrating, being simply stolen and reproduce on multiple websites... (Recently, a member sent me a link to a blog where a con artist was explaining how he shot... my photo LOL!!!).

But while being in Carraibeans, I typed the word TrekEarth on the mexican version of Google to access the site... But I was very astonished to read the 3rd results provided, with this improbable title

BANCO DE IMÁGENES GRATUITAS
Las mejores imágenes, en un solo lugar...

Yes, according to a lot of simple minds throughout the planet, TrekEarth is a free buffet where you can upload whatever you want according to your needs and appetite. With blogs like this, it's a real incentive to invite more people to take advantage of our work... Serve yourself 24/7, while TE admin still doing nothing to lock the images like Flickr does.

This world will never stop to fascinate me with glorious people throughout the planet.
Reply With Quote
Old 10-30-2008, 05:59 PM
thea0211 thea0211 is offline
TE Senior Member

Default Re: TE best images stolen...

have you tried <a href="http://tineye.com/login" target=_blank>this</a>?

(you might have missed <a href="http://www.trekearth.com/read.php?f=1&t=678122&m=934254&tt=flat" target=_blank>this thread</a>)
Reply With Quote
Old 10-30-2008, 05:59 PM
InasiaJones's Avatar
InasiaJones InasiaJones is offline
TE Expert

Correction to be made...

It is not through the Mexican version of Google, but rather through the Spanish version... (I guess that in Cuba, they link their systems through different providers according to days or avaibility, as I was on a mexican version 4 days ago...).

Here's the link to the genius who invite people to stole our images.

http://joseluisavilaherrera.blogspot.com/2008/09/travel-photos-by-trekearth.html
Reply With Quote
Old 10-30-2008, 07:46 PM
green green is offline
TE Expert

Once again, there's nothing that can't be done to prevent people to download and copy pictures posted TE or anywhere on the WEB for the very simple reason to be able to display a picture from website onto a computer screen it has to be downloaded first by the web browser into the computer. This mean for every picture from web displayed on a computer screen a copy exist on that computer and doesn't need one to be a rocket scientist to find them in the computer hard drive.

My advice, if you don't want your pictures stolen, don't post them anywhere on the Internet.
Reply With Quote
Old 10-31-2008, 12:38 AM
stego stego is offline
TE Expert

I have posted a comment on that blog entry. As the comments have to be approved by the owner of the blog, I don't think that it will show up, but at least he won't be able to claim that he didn't know that he was doing something wrong.

Let's see what happens... Probably nothing...

Has someone participated this to the TE administration (Adam, questions@trekearth.com or other)? Just wondering, but since the blog refers to the whole site as a "free image bank" instead of using just a couple of photos like is more usual, maybe they want to take any action.

Text of the comment I sent:

Soy usuario de TrekEarth.com y te digo que no soy el único en ese sitio que no le gusta verlo en un blog que lleva el nombre de como "Banco de Imágenes Gratuitas". Ese echo va hacer que mucha gente crea que las fotos que ahí se encuentran pueden ser utilizadas libremente y eso no es así.

La politica de copyright de TrekEarth es muy clara cuanto a eso. Mira lo que esta escrito en http://www.trekearth.com/copyright.php :

... Photographs from the TrekEarth Gallery section are also protected under United States and international copyright laws and may not be reproduced or transmitted in any way without prior, written permission from the respective photographer.

Como ves, incluso el uso que haces de fotos de Trekearth en tu blog es ilegal, pero por mi parte ese no es el verdadero problema.

Las fotos publicadas en TrekEarth pueden ser vistas por todo el mundo. Por mi parte, eso es una de las cosas que me hace poner algunas de mis fotos ahí, pero eso no significa que ellas (mías oh de otros) puedan ser libremente utilizadas por cualquier que le dé ganas.

Saludos,
José Mário Pires
Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:20 AM
donluicu donluicu is offline
TE Expert

mon cher green
a un moment donné, il faut arreter de dire des debilites...
en tant qu'admin, je comprend que tu defende le vaisseau enterprise, mais tu dois reconnaitre qu'il y a un gros probleme de protection....que d'autre sites essaient de proteger les images..
ne serait-ce que verouiller le clic droit, et la moitié des saisies serait suspendues...

m'enfin...

c'est comme l'histoire d ela video au foot...on y arrive quand???

tchousssss
Reply With Quote
Old 11-01-2008, 07:59 AM
green green is offline
TE Expert

Mon cher Loic

Montre-moi n'importe quel site qui soit-disant protège les images qui s'y trouvent et je démontre que le "débile" de modérateur que je suis peux récupérer n'importe laquelle de ces images de quelques manière que ce soit et venir la poster ici même ou n'importe où sur le web.
Reply With Quote
Old 11-01-2008, 01:27 PM
lukie lukie is offline
TE Senior Member

Green,

no, don't do or try this ! It's illegal... (little joke)
Reply With Quote
Old 11-01-2008, 01:35 PM
donluicu donluicu is offline
TE Expert

GREEN , quand je parles de édebilités" tu penses bien que je ne m'adresse pas a toi en particulier, mais au systeme,
desactiver le clic droit aretera une grand epartie des vols, car bon nombre de membres , et de visiteurs, ne sont pas tres poussés dans la retouche, ou le web en general, sur certaines subtilités...
capturer un ecran, imprim ecran etc, cela signifie avoir assi des logicies de traitement, la capacité de la faire etc..
crois moi, pas tout le monde ne sait le faire...
donc, on a reduit des 3/4 les vols faciles..
restent ceux ui maitrisent bien l'outil, et a ce moment là je te rejoins, il n'y a pas e protection, pas meme les ©....mais meme avec les © cela implique une maitrise d ela retouche, donc un peu de telps perdu pour le voleur.

juste mon point de vue...
pour faire avancer le schmilblick...
Reply With Quote
Old 11-01-2008, 04:37 PM
green green is offline
TE Expert

Loic,

Crois-tu réellement que ces personnes qui ne sont pas capable de détourné les différents subterfuge que l'on pourrait mettre en place sur ce site ou bien pas capable d'utiliser un logiciel de retouche, sont ceux que représente vraiment un "danger" quand aux droit d'auteur ou un manque a gagner pour les membres de ce site?

Ce sont ceux qui prennent ces photo pour ensuite en faire une utilisation commerciale de ces images qui sont un vrai problème et ceux là ne s'arrêteront pas devant de futile protections tel que le blocage du clic droit et prendront le temps d'utiliser un logiciel de retouche pour retirer d'éventuels "watermark" sur les images.
Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules