Forums

Go Back   The TrekEarth Forums > TrekEarth Forum Home > General

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-29-2007, 10:17 AM
Olrik's Avatar
Olrik Olrik is offline
TE Junior Member

Default Furachan

Depuis quelques temps je suis moins motivé par Trekearth mais je conservait ma petite habitude, celle de visiter quotidiennement ce site pour tomber sur quelques perles ou pour visiter les pages de photographes que j'apprécie. Et parmi ceux qui ont contribué à me refiler le virus de la photographie, qui m'ont donné une idée de ce que peut être l'amateurisme de (parfois très grande) qualité en matière de photographie, il y a très certainement Furachan.
Or, je viens de m'apercevoir que Francis a décidé de quitter Trekearth. Finies les photos qui témoignaient de la variété et de la richesse de la vie tokyoïte ! C'est une décision que je respecte et que je comprends, mais je voulais faire écho auprès des autres membres de cette découverte qui attriste un peu ma matinée et qui, il me semble, porte un coup à la qualité du site.
Reply With Quote
Old 11-29-2007, 10:30 AM
Loic_bzh Loic_bzh is offline
TE Expert

Default Re: Furachan

Salut Olivier,

je ne connaissais pas celui dont tu parles. Comme toutes les communautés virtuelles (ou réelles, d'ailleurs) TE subit régulièrement le départ de membres plus ou moins importants... et l'arrivée de nouveaux qui seront peut-être des éléments majeurs de la communauté à leur tour. Ainsi va la vie...
Reply With Quote
Old 11-29-2007, 10:31 AM
bantonbuju bantonbuju is offline
TE Expert

as much as i respect francis' decission, i think it has little to do with the quality of trekearth, olivier...
the quality of this site is established by the articipants who post the photos, but also by those who write the critiques to them...if we continue to write "OHs, and AHs" and other nonsens to the crappy pictures we'll all end up frustrated...so it's purely up to us if this site preserves its quality or not...
--------
and to francis: it's a real loss...but as i already wrote - i respect your decission...
all the best to you
Reply With Quote
Old 11-29-2007, 10:53 AM
Olrik's Avatar
Olrik Olrik is offline
TE Junior Member

The fact that I evoke the quality of the site is only due to a personnal impression. I remembered that when I discovered this site, I was astonished by the qualities of what I saw. Unfortunatly, I have less and less this feeling. But perhaps it's because of a certain routine.
Reply With Quote
Old 11-29-2007, 10:53 AM
nicoz nicoz is offline
TE Senior Member

NOOOOOOOOONNNNNNNNNNN!
Je suis alle sur la page de Francis hier, ou j'ai lu qu'il ne postait plus mais continuait a critiquer, il disait faire un break.
Je vois aujourdh'hui qu'il a quitte pour de bon... QUELLE PERTE!

A propos, Luko a aussi mis un serieux bemol sur TE. Esperons qu'il va rester! Jinju a disparu, Eleparc aussi, pas mal d'autres ne postent plus tres regulierement...
C'est vraiment dommage.

Francis, merci beaucoup pour l'inspiration et le dynamisme que tu as apporte a TE. On peut savoir ou tu vas mettre tes photos? J'aimerais bien continuer a y jetter un coup d'oeil!

Nicolas
Reply With Quote
Old 11-29-2007, 10:59 AM
vapours vapours is offline
TE Senior Member

A big loss as far as I'm concerned, and one of those people that seemed to be part of the TrekEarth furniture. Good luck with it all Francis.
Reply With Quote
Old 11-29-2007, 11:31 AM
thea0211 thea0211 is offline
TE Senior Member

:( very bad news the one you're sharing with us here, olivier (but i have to thank you for it, since i wasn't around much lately, either)

------------------------------------------------

francis, i want to let you know that your photos, your notes, your comments, your forum disputes, your intros and all your knowledge will be truly missed around here - even if i respect and understand your decision - and hope you'll find what you're looking for

take care,

dora
Reply With Quote
Old 11-29-2007, 02:43 PM
faubry faubry is offline
TE Expert

oui c est dommage que Francis ait decide de quitter ce site, tellement de tres bons sont partis... peut etre viendra t il nous faire un petit bonjour de temps en temps..
Reply With Quote
Old 11-29-2007, 02:46 PM
faubry faubry is offline
TE Expert

oui de nombreux bons tels que alsom, sorhab, flydragon, fixed, alimo3,naxius, dolin, zepi, jinju, an others...
Reply With Quote
Old 11-29-2007, 06:11 PM
Polonaise Polonaise is offline
TE Expert

Francis ‘FURACHAN’ Harrison

Possibly… The most multifarious personality, the TE have ever known…

Please, God…
Straighten up his paths wherever he goes…

-------------------------

He’ll be back…
HE MUST BE BACK !!!

Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules