Forums

Go Back   The TrekEarth Forums > TrekEarth Forum Home > General

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 05-24-2013, 12:23 PM
Bluejeans Bluejeans is offline
TE Expert

Default I'll leave the TE

After a few days of reflection on the subject of my picture deleted.
* I'll leave the TE, I will not delete my photos in honor of the members that it met over these nine years of TE, learned a lot about photography with everyone, thought it improved the way you see the world differently trough photography.
* Thank you all for these wonderful years to discover the world trough your eyes.
I apologize if I offended any member over the years.

A hug Gonçalo
Old 05-24-2013, 04:14 PM
Kielia Kielia is offline
TE Senior Member

Default This is a pity!

Hi Goncalo,
you are an outstanding ambassador for your country and that is why I think you should reconsider your decision. Leaving TE - that would be a pity for us all.
Warmest regards
Harriet
Old 05-24-2013, 06:55 PM
Cricri's Avatar
Cricri Cricri is offline
TE Senior Member

Default Hola Goncalo

Que de belles images de vous, le thème avec le filtre tabac...que j'aimai partager avec vous...j'aimerai trouver les mots pour vous faire changer d'avis, pensez y encore, d'autres sont parti et certains sont revenus, alors.... j'espère vous revoir un de ces jours
Sincère amitié
cricri
Old 05-25-2013, 04:10 PM
ChrisJ ChrisJ is offline
TE Expert

Default Don't go

Please reconsider, or as a compromise, just post the wide angled shots that fully comply with the very strict rules in the TE tos. You could always post the close up street photography art to facebook or another photo website that does allow these. We would miss you too much otherwise!
Old 05-31-2013, 02:17 PM
BennyV BennyV is offline
TE Expert

Default hello goodbye

Thanks for your great shots, Goncalo. It's always been a pleasure to look at them. If you stick to your plan, I wish you all the best. If you ever decide to drop in again, I'd welcome you back.

Happy trails.
Keep walking.

Benny
Old 06-01-2013, 11:14 PM
delpeoples delpeoples is offline
TE Expert

Post Um Abraco

Ola dear Goncalo

I have only just read your message! I respect your decision, but please reconsider leaving TE. I will miss you both as a photographer and as a dear friend.

Um abraco
Lisa
Old 06-06-2013, 09:39 AM
amaryllis amaryllis is offline
TE Junior Member

Default photo supprimée

bonjour,
moi également j'ai eu une photo de reflet supprimée en me disant qu je "violais" les règles; un terme utilis en France pour tout autre cchose; le mot est plutôt mal approprié mais je pense qu'il faut le dire ( quoique si on poste une réplique sur TE on se voit également "closed communication"
Cela dépend des jours je pense car il y a beaucoup de photos qui devraient être refusées, c'est seulement de l'incohérence ou l'humeur du moment...
Quant à toi, qui prend la décision de partir, certes tu peux toujours revenir, mais c'est désolant d'en arriver là et de leur donner raison en partant.
Nous avons un site où l'on peut poster nos photos, certes il y en a d'autres, mais réflechis bien, même si on n'accepte pas, il y a plus grave dans la vie....
donc je t'invite à rester parmi nous et ne "viole" plus les règles" smiles.....
Amaryllis (juliette)
Old 06-06-2013, 12:42 PM
Porteplume's Avatar
Porteplume Porteplume is offline
Moderator

Send a message via Skype™ to Porteplume

Chére Juliette, et chers autres membres de TrekEarth qui aiment TrekEarth,

Vous êtes vous déjà demandé pourquoi vous aimiez TrekEarth?

C'est une question que les quelques modérateurs de TE se posent constamment... Nous en parlons souvent, moi depuis 10 ans déjà, d'autres depuis un peu moins longtemps mais leur dévouement pour un travail très ingrat, vous l'avouerez, et qui engloutit une bonne partie de notre temps libre - et même parfois de notre sommeil - ce n'est pas "l'incohérence ou l'humeur du moment", nous ne sommes pas des policiers, nous sommes des "amoureux" de ce site... Il nous est cher et nous voulons qu'il reste dans l'esprit de celui qui l'a créé c'est à dire l'image du monde comme le commun des mortels le voit mais aussi avec une certaine considération pour ce qui doit être posté sur TE ou sur TL. TrekLens qui n'est pas un site moins intéressant que TrekEarth mais seulement plus "facile" et moins exigeant mais qui ne plaIt pas à tout le monde... Et pourquoi donc?

Pourquoi, pensez-vous, voulons nous inciter les membres qui postent des fleurs plus ou moins communes, des chats et des chiens, des reflets dans une fontaine, des photos abstraites ou dont les notes sont parfaitement insuffisantes, à poster leurs belles images sur TL? Et pourquoi ne veulent-ils pas se résoudre à le faire?

Et bien parce que TrekEarth est différent!
Différent de TL mais aussi différent de nombreux autres sites. Je dirai même que TrekEarth est sans égal, il ne ressemble à aucun autre site et ses membres, ceux qui restent le savent très bien¡ Et c'est cette différence que nous voulons garder, pour nous mais surtout pour ceux qui aiment TrekEarth tel qu'il est...
Old 06-06-2013, 12:59 PM
Porteplume's Avatar
Porteplume Porteplume is offline
Moderator

Send a message via Skype™ to Porteplume

In English because many other members must know how we are thinking in the Mod Team.

Dear Juliette, and other dear members who love TrekEarth,

Have you ever wondered why you like TrekEarth sooooo much?

This is a question that the few moderators of TE are constantly asking themselves... We often talk about it, me for 10 years already, others for a little less time, but their dedication to a very thankless job, you will admit, and that engulfs much of our free time - and even of our sleep - it is not because of "inconsistency or mood of the day," we are not the police, we are just "in love" with this site … Yes! really! TrekEarth is dear to us and we want it to stay in the mind of the person who created it, giving the image of the world as the common man sees it but also with some consideration to what should be posted on TE or TL in that matter.
TrekLens, which is not less interesting than TrekEarth, certainly not, only an "easier" and less demanding website, but which does not please everyone ... And why not?

Why do we want to encourage members who post more or less common flowers, cats and dogs, reflections in a fountain, abstract photographs or whose notes are totally inadequate, to post their beautiful pictures on TL ?

Well because TrekEarth is different!
Different from TL but also different from many other sites. I would even say that TrekEarth is one and only in its kind, it is unlike any other site and its members, the ones who always stay, or come back sometimes, all know that very well !
And it is this "difference" that we want to keep, for us of course but especially for those who like TrekEarth just the way it is...

Friendly greetings,

Viviane
Old 06-06-2013, 07:59 PM
amaryllis amaryllis is offline
TE Junior Member

Default Post

Merci VIviane pour ces louanges sur Te que je reconnais car en septembre cela fera 7ans que je suis inscrite et en effet j'ai beaucoup appris grâce à certains membres.
Mais c'est vrai que c'est plus difficile d'aller sur Treknature ou Lens, sûrement pour la raison que vous évoquez.
Mais peut être qu'un jour TE élargira son site avec de l'abstrait naturel bien sûr sans effets comme ma photo supprimée
Et peut être que moins de membres quitteraient le site....
Néanmoins en tant que membres on peut suggérer et si la demande est forte, les modérateurs peuvent aussi en tenir compte et accorder selon la demande des membres et surtout de les retenir
TE restera TE malgré tout
Amicalement
Bonne soirée
Juliette

Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules