View Single Post
Old 12-27-2011, 03:26 AM
siolaw siolaw is offline
TE Expert

Default Relevance of note....

I don't know who decided that learning how to say "Merry Christmas" in all languages is not meaningful and/or not conforming to TE guidelines.... but he or she, in my opinion, is wrong.
I am very interested with languages, they are a part of the world's diversity and one can learn a lot about humanity and the world by studying them, even just being exposed to a foreign language can be an enriching experience.
I even had added one language to Jaap's list, in Konkani language, spoken by the Christians of Goa in India, probably most of the members never even heard of it.
Jaap just came back, he is (was) a great member and this site needs more members like him, not less by pushing everybody out...

Je ne sais pas qui a décidé que d'apprendre à dire "Joyeux Noël" dans toutes les langues n'est ni significatif ni en conformité avec les "lois" de TE.... mais, à mon sens, il ou elle a tort.
Les langues font la diversité du monde et on peut en apprendre long sur l'humanité et le monde en les étudiant, le simple fait d'être exposé à une langue étrangère peut être une expérience enrichissante.
J'avais même ajouté une langue à la liste de Jaap, le Konkani, la langue parlée par les chrétiens de Goa en Inde, et dont la plupart des membres n'ont probablement jamais entendu parler.
Jaap est (était) un membre important et ce site a besoin de plus de membres comme lui, malheureusement les conditions ne semblent pas réunies pour un progrès serein de TE....

Last edited by siolaw; 12-27-2011 at 03:54 AM.