The TrekEarth Forums

The TrekEarth Forums (http://www.trekearth.com/forums/index.php)
-   General (http://www.trekearth.com/forums/forumdisplay.php?f=15)
-   -   60 minutes pour la planète (http://www.trekearth.com/forums/showthread.php?t=735125)

Didi 03-28-2009 01:24 AM

60 minutes pour la planète

A l’initiative du WWF, l’opération 60 minutes pour la planète est renouvelée ce samedi 28 mars de 20h30 à 21h30.
Ce ne sont pas moins d’un milliard de personnes dans les grandes villes du monde entier qui sont invitées à participer à ce mouvement.

Je me permets de suggérer à ceux qui sont intéressés de photographier vers 21 heures une vue depuis le balcon pour analyser le degré de solidarité des habitants de votre quartier.
Bonne chance
Didi

On the initiative of the WWF, the operation 60 minutes for planet is renewed this Saturday March 28 of 20:30 to 21:30. They are not less than one billion people in the big cities of the whole world which are invited to take part in this movement. I allow myself to suggest with those which are interested to photograph around 9 p.m. a sight since the balcony to analyze the degree of solidarity of the inhabitants of your district.
Good luck
Didi

KevRyan 03-28-2009 10:10 AM

Re: 60 minutes pour la planète

A good idea Didi but not one I can join you with because of work but I hope others do!

bw Kev

periola 03-28-2009 12:53 PM

i don't mean to sound critical, but...
you'll use more energy photographing the thing, loading it into your computer, playing with it on ps, then posting it, than you would if you invite all your neighbours to turn their lights on.

remembering, of course, that the energy used by your server and internet login sites use a huge amount of energy.

it was actually an initiative of sydney city council in 2006, they now work in cooperation with wwf for global exposure.
personally, i think if it is for 1 hour per year, it is a way for the industrial west to wash their moral hands for a moment. accentuated by energy inefficient photography.
just an observation.

Didi 03-28-2009 01:13 PM

No I shall not transfer the picture into my PC during the 60 minutes off.
I do not invite my neighbours to turn their lights on.
And my camera batteries are very economical, I once reload them every three month during a half hour, after having taken more than 600 photographs.
It's just an experience for seiing how many flats in my district will have some solidarity.

Didi 03-28-2009 01:14 PM

Thank's Kev for your message

jlbrthnn 03-28-2009 01:36 PM

Hello,
it is an good idea. And to joke a little, I remind the interested parties, that it is not necessary to stop their pacemaker.
Joel

Bonjour,
c'est une bonne idée. Et pour plaisanter un peu, je rappelle aux intéressés, qu'il n'est pas nécessaire d'arrêter leur pacemaker.
Joël

periola 03-28-2009 02:15 PM

oh - my wireless mouse pacemaker battery is dying. i have to recharge it.
i guess if any of us were actually serious about it, we'd all live in a different world than the one that all us camera waving te members have the predominately western luxury of living in.
i think waving badges of solidarity is a bit of a western hypocrytical self righteous moralising toss, actually. cos tomorrow we'll all continue demolishing what's left.
i vote we all go and live in caves, eat what we find, and light fires with magnifying glasses. on the other hand, i'd need a refrigerator and something to kill mosquitos.

KevRyan 03-28-2009 05:20 PM

....and a massive population decrease! That is probably what the mosquitos are for!

Didi 03-29-2009 12:25 AM

Le résultat est comme je l'avais prédit dans ma tête : 0/20 pour la solidarité Orléanaise.
La ville et ses immeubles ou maisons étaient bien éclairés comme d'habitude.

ThierryA 03-29-2009 01:05 AM

Bonsoir à tous
Je réagis très rarement sur le forum et je voudrais contribuer modestement à l’opération énergétique du jour avec cette très bonne initiative du WWF pour économiser l’énergie. Je pense que cette opération pourrait se poursuivre CHAQUE jour par quelques automatismes simples. En effet, pourquoi laisser une chambre d’enfant, la cuisine ou un couloir « allumé » durant des heures alors que toute la famille se trouve confortablement installée au « salon » devant la télé ? (Mea-culpa car nous l’avons tous fait...) C’est avec de petits efforts quotidiens que la facture énergétique baissera...Certes, certains se disent « Ce n’est qu’une ampoule... » mais comme le dit la chanson de Bénabar : « C’est l’effet papillon » : Petites causes, grandes conséquences. > Petites choses dégâts immenses”... Très bonne fin de soirée et à vos bougies !

All times are GMT. The time now is 09:23 AM.